Jidder

Okej.. Jag hatar egentligen sånt här, men för en gångs skull så tänker jag vara ultranördig och helt enkelt posta en "rolig historia" hämtad från random IRC/DC/Whatever-hubb.. 
Enjoy..


<+Carthack> Tänkte mer på mjukvaru-brandvägg. 
<@jinxi> du vet jag har wlan så jag kan inte få virus 
<+Carthack> Eh, BS. Virus kan du få iaf. 
<@jinxi> nej 
<+Carthack> Jo 
<@jinxi> jag har ju wlan 
<+Carthack> Haha ja, so what? 
<@jinxi> virus kan ju inte hoppa genom luften liksom 
<@jinxi> haha 
<+Carthack> KAN DOM INTE ?!?!?!? 
<+Carthack> Plz 
<@jinxi> nej 
<+Carthack> hostvirus? 
<@jinxi> alltså en dator kan bara få virus om man har sladd 
<+Carthack> Haha 
<+Vextor> ... 
<+Carthack> Hoppas du driver med mig. :P 
<+Vextor> du är inte seriös eller hur? 
<@jinxi> ?? 
<+SorbP|> Vextor ska du eller jag äga honom? 
<+Vextor> jag 
<+Vextor> han är min 
<+Vextor> alltså 
<+Vextor> du har samma jävla internettrafik genom wlan som genom en sladd mannen 
<+Vextor> det är ingen skillnad på hur datorn kommunicerar 
<+Vextor> alltså du måste skoja
 <@jinxi> wlan använder andra protokoll 
<+Vextor> mannen! 
<+Vextor> du får fortfarande ettor och nollor genom ditt wlan kort! 
<@jinxi> ja, men virus stannar 
<+Vextor> virus beror för fan inte på kommunikationsprotokollet 
<@jinxi> jo 
<+Vextor> det beror på hur ditt operativsystem exekverar koden 
<+Vextor> alltså 
<+Vextor> näää 
<+Vextor> SorbP, din tur 
<@jinxi> ?
<+Vextor> detta är ju för fan... 
<@jinxi> hur menar du? 
<+Carthack> :D 
<@jinxi> det va en kille på siba som sa det??!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0