Veckoslut

Ahhh... Fredag. Igen. Den dagen har alltid en sällsam förmåga att smyga sig på en precis när man som mest behöver den.

Idag är det alltså fredag och det är dags att höja målarpenseln och gå på restaurang. Märklig kombination kan tyckas, men det är precis vad som ska hända.
De senaste dagarnas kvällstimmar har jag ägnat åt att förbereda mitt vardagsrum för en dramatisk förändring. Jag ska måla om väggarna.

Gårkvällen ägnade jag till fullo åt att plasta in saker, maskeringstejpa, och tvätta den befintliga tapeten. Det är en sån enorm självklarhet att tapeter, liksom allt annat i ens hem, blir smutsiga att många inte skänker det en tanke.
Jag vet att jag inte gjorde det.
Efter en timmes intensivt skrubbande kunde jag konstatera att de som bott i lägenheter före mig troligtvis inte heller tänkt på det. Vattnet var i det närmsta svart av damm/smuts/sot/skit!

Skitäckligt!

Hädanefter är just tapetskrubbning en given del av min månadsstädning!

I eftermiddag är det iaf dags att höja penseln och börja måla. Det blir färgen Nordland från MyColor. Ett föga känt märke, men en desto trevligare färg. En milt grå, men väldigt ljus, färg som med lite tur kommer dra lite mer nytta av den minimala mängd solsken som når väggarna än vad den gamla tapetfärgen har gjort.

Så på söndag räknar jag starkt med att kunna titulera mig "Målare"! Med risk för att dra en hel yrkesgrupp över en kamm, men så jäkla svårt eller jobbigt har det faktiskt inte varit än så länge. Ren och skär avkoppling snarare. Mentalt sett iaf.


Efter en intensiv färgupplevelse så blir det sen besök på en restaurang ihop med flickan och några goda vänner. Det är som bekant lönedag idag och då får man minsann äta och dricka lite gott!


Tack och hej, målargrej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0