Kändisspotting

Igår, efter ett lagom lyckat kvällsmöte, vandrade jag och en kompis iväg till Lilla Torg. Jag är i normala fall inget större fan av just lilla torg - bortsett det utsökta lilla caféet Pronto och deras cheesecake/blåbärspaj. Men igår blev det i alla fall ett besök på Lilla Torg. Vi satte oss på stekhuset Mando och åt så gott som man just bara kan göra på Mando.

När plötsligt Anders Jacobsson och Sören Olsson knallade förbi utanför fönstret. De också med siktet inställtLilla Torg.

Så kan det gå.

Men det är inte därför som jag skriver här.

vägen hem från Mando så slog det mig vilken mysig och blandad stad jag har turen att bor i. Överallt gick det omkring människor med glada ansikten. Nykära par gick och mös, och allt var mysigt. På den kilometern jag fick gå för att komma hem lyckades jag också räkna ihop att jag hörde konversationer6 olika språk. Av dessa förstod jag två. Världen är så mycket större än "lilla Svedala" och det är en skönt att bli påmind om det med jämna mellanrum!

Igårkväll var det f.ö tapetslipardags. Jag ska måla om mitt vardagsrum i helgen. Nej nej.. Jag försöker inte alls fly från jobbigt tänkande genom att genomföra drastiska och impulsiva förändringar i mitt boende/liv/omgivning.

Promise!

Den nyköpta MC'n i garaget är inte alls ett uttryck av förträngning.
Om jag har A-kort?
Nej nej.. Det får jag ju se till att fixa nu när jag faktiskt skaffat mig en MC!

Säg hej till Amanda!

Amanda. Jepp.. Det blev en flicka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0