Ett tomt hem

Sitter här i resterna av vad som fram tills för några timmar sedan var ett bra möblerat hem. Ett gemensamt hem. Ett hem, som i alla fall vid något tillfälle, byggdes med hopp om en underbar och gemensam framtid.

Det är fantastiskt vad tid kan göra med människor, relationer, hopp och drömmar. Ibland till det bättre, men allt som oftast till det sämre.

Sitter i ett, ur många aspekter, halvt hem just nu. Blir en runda till IKEA imorgon för att återskapa åtminstonde den delen av tomheten som går att ersätta med ting. Den andra delen är det lite värre med. Jag hatar egentligen själmömkan men just nu är det banne mig tillåtet.

Har ägnat hela förmiddagen åt att hjälpa min ex-sambo att flytta. Hon har haft tur och fått en underbart mysig etta vid slussen. Jättemysigt bostadsområde och bortsett att golven lutar mer än tornet i pisa så är det en alltigenom superhärlig lägenhet.

Så nu sitter jag här i resterna av vad som fram tills för några timmar sedan var ett bra möblerat hem. Ett gemensamt hem.
Jag stannar kvar i resterna, vår 2a på möllan, ett tag till. Just nu känns allt bara jobbigt och jag orkar inte ta tag i något ännu. Minst av allt bostadsletande. Är inte överdrivet sugen på dubbla hyror, och att byta lägenhet med någon är ju bara supermeckigt. Jag får känna efter och se hur jag löser det.

Blir en dusch nu. Kanske en runda till gymmet för att stressa av. Behöver fundera.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Introspektion min vän, introspektion! We're there for you! Klapp kommer att ringa och berätta om sina perspektiv och hur han delar din självömkan. That's what friends are for, y'know?

2008-05-20 @ 11:30:55
URL: http://kennethsplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0