Välkommen till Min [nya] blogg!

Efter att under ett par års tid ha bloggat om så vitt skilda saker som gitarrbyggande, kosthållning och livet i största allmänhet, tryggt gömd bakom mer eller mindre genomtänkta pseudonym,  så är det dags för mig att ta ett sjumilakliv och blogga utan att gömma mig bakom tveksamma internetnamn.

Så därför - Välkommen till Min [nya] blogg!

Sitter här på mitt relativt normala kontorsjobb, har hemliga byrån strömmandes ur högtalarna, och har enligt god sed redan börjat fundera över vad jag ska göra med helgen som kommer. Jag trivs bra med mitt jobb. Jag trivs bra med mitt liv. Nåja - jag trivs iallafall tillräckligt bra för att våga påstå att jag trivs bra. Strax över 25, utan akademisk examen att nedvärdera någon med, men redan med tillräckligt lång arbetslivserfarenhet för att även i fortsättningen klara mig utan examen. Iallafall så länge jag håller mig inom min nisch. Vill jag byta inriktning så blir det Tillbaka på ruta 1. Men jag tycker det är kul, det jag gör. Och jag är duktig på det. Eftersom jag tycker om att vara duktig så känner jag mig alltså relativt bekväm i mitt jobb. Jag jobbar på ett lagom stort företag, men sitter mycket i egna projekt. Aldrig ensam, alltid ensam.

Ikväll blir det Seinfeld ihop med - vi kan kalla honom The Mysterious K, eller kort och gott; K. Det är en stående tradition vi har. Fast så mycket stående blir det inte. Vi sitter mest. Och tradition är fel ord - det har mer blivit en vana. En vecka utan en kväll med Seinfeld hos K känns i slutet av veckan inte riktigt som en komplett vecka. Som en fisk utan vatten eller en flaggstång utan flagga. Som en Bert utan en Åke helt enkelt.

Men den här veckan blir komplett. Komplett är ett bra ord. Komplett. Rullar skönt på tungan och inger en känsla av helhet. Helhet.. Ett inte riktigt lika kul ord.

'nuff about it. Här är Jag! Välkommen!


Kommentarer
Postat av: Johan Croneman

Hej,

Det är jag som är Johan Croneman. Känd debattör och krönikör i Sveriges största och vettigaste dagstidning, DN, från Stockholm. "Home of the finer people" as we like to call it.

Jag vill bara säga att du är dryg.

Tack för ordet,

Johan Croneman
Känd från TV (och som krönikör i DN)

2008-03-06 @ 11:07:03
URL: http://kennethsplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0