I can has smörgåstårta

Ikväll var kvällen som gjorde veckan komplett. Och det var najs - som sig bör. Det blev mycket Seinfeld, mycket prat, och alldeles för lite skapande. Även om verbal utformning av tankar och idéer inte ska underskattas.

Men ändå - det var najs. Även om det inte gick att styra med joystick.

Jag undrar f.ö hur det faktiskt hade varit att styra livet med joystick. Jag ska inte svära på det, men jag tror det hade varit förbaskat jobbigt. Hur många gånger har man inte suttit där med Mario eller Tetris och blivit frustrerad.. "Nej men jag tryckte ju på Upp! UPP! Jag tryckte ju! Arrrrgh..". Tänk då hur det varit att styra det verkliga livet. Du sitter där. Första dejten. Du har ditt kaffe i handen och tjejen på andra sidan bordet är söt när du plötsligt - splash - kastar kaffet tvärs över bordet och fullkomligt dränker din dejts nyköpta kashmirtröja i en billig latte. Flickan blir bestört men du själv sitter där och "Nej alltså.. Förlåt. Det var inte mitt fel. Jag tryckte på upp, men ja.. Ja du vet hur det kan bli..". Och det var den dejten det. Och inga extraliv eller livlinor har du kvar att använda heller. Förbaskat jobbigt helt enkelt.

Något som däremot inte är förbaskat jobbigt är att Tidernas mest älskade musikal nu ska sättas upp. Tidernas mest älskade - och den har inte ens visats ännu. Förstår ni då hur bra den är?
Jag pratar naturligtvis om Sune-musikalen!
Inte för att Sune var min favorit - no way, jag var/är en Bert-människa. Men fortfarande. Att Sune fortfarande kickar ass är helt fantastiskt för oss som sedan länge gett upp hoppet om all form av vettig barnunderhållning - Hallå Cartoon Network. Slarvligt ritade Superkor ger inte barnen någon bra början i sin seriekonsumption. Just därför är det så skönt att det fortfarande visas Emil i lönneberga, Pippi, och nu inte minst - en musikal om Sune. Känner jag mig rätt så kommer jag säkert inte att bli färdig att gå och kolla den, men jag kan iaf sträcka mig till att köpa ytterliggare en kopia av Sunes Sommar för att Dra mitt strå till stacken.

Det börjar bli dags att natten till ära ta sig till sängs. I can has sleepz. I can has smörgåstårta förresten. Tydligen är det så att företaget jag så nobelt är kodriddare hos har haft en bra försäljningsperiod så på torsdag äts det ärtsoppa och på lördag blir det fest, men på fredag - då jäklar anamma blir det smörgåstårta till lunch!

Iz in yer brnz. Steelin yer drmz.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Name dropper, yes you are yes, a name dropper every day - every day yes, every day yes!

Never gonna be a hiphoper, no you won't - no you won't no, no you won't no!

By the way, Sune = no good.

2008-03-13 @ 08:11:19
URL: http://kennethsplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0