Skatteverket på tråden

Suck


Det var som bekant ett bra tag sen jag senast skrev något vettigt, konkret, och genomtänkt. Inte nog med det - det var dessutom ett bra tag sen jag skrev något överhuvudtaget. Till skillnad från min goda vän K som snabbt och effektivt skriver sig närmre ett avslut.

Så i helgen kom jag på något alldeles fantastiskt att skriva om. Något uppseendeväckande, sensationellt, tankeväckande. Ägnade söndagen åt att mentalt förbereda mig för insatsen och finslipa på materialet. Idag - publiceringsdagen - var det dags att börja skriva, men just som jag skulle börja fick jag ett meddelande om att jag missat ett samtal. Ringde snabbt upp min röstbrevlåda för att kolla av vad jag missat. Möttes till min fasa av följande meddelande.
"Hej Benny. Det här är A på Skatteverket i Malmö. Jag ringer dig pga några oklarheter i den skattedeklaration du lämnat in. Var vänlig ta kontakt med mig snarast möjligt på nummer xxx-xxxxx."

Skatteverket! Oklarheter! Skattedeklaration!

Orden ekade runt i huvudet på mig medans jag fumlande försökte knappa in det nämnde nummret. Tryckte på "Ring Upp" och möttes då av en trallande glad kvinnoröst som välkommnade mig till "Skatteverket OCH Kronofogden" (Uppmuntrande...?) varefter hon berättade att personen jag sökt inte var anträffbar och var åter 14.00.

14.00! Jag måste alltså gå med magknip och skattepanik i 3 timmar till innan jag ens har en chans att få tag på människan. Inbyggt skeptisk som jag är mot myndigheter i allmänhet så kan jag nästan på förhand veta att han minsann inte kommer vara särskilt anträffbar 14.00 heller utan då istället ha "Gått för dagen" eller "Sitter i möte resten av dagen" varefter han säkert ska iväg på 6 veckors semester eller något annat jävulskap.

Är lite lätt ofokuserad av det här, så allt mitt väl förberedda material flög ut skallen, ut i världens biologisk /dev/null, snabbare än Kapten Picard hinner säga "Make it so".

Suck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0