Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram

Ahh.. Fronda. En hit, en låt, två album. Iaf två som jag känner till.

Men hursomhelst.. Igår var najs. Riktigt najs. Jag tog halvdag på jobbet och ägnade eftermiddagen åt att åka inlines i västra hamnen med J. Sen tog vi en runda inom ICA, inhandlade lite cookies, och drog iväg till mitt gamla jobb. Alla, utom en, har semester, så vi hälsade på den ensamme stackarn och gav honom fika.
Kvällen bjöd på tvättid. Ja lite mer än så iofs.. Jag, J, och K mötte upp hemma hos mig, lagade lite mat och kollade Seinfeld innan vi stack ner till västra hamnen igen och tog ett dop i det blå. Så mycket blått var det iofs inte. Det var mer salt och ganska grumligt. Men det var riktigt gött faktiskt. Några battle wounds blev det också när jag försökte forcera en vägg fylld med snäckor och skit.

Fler sådana dagar tack. Låt oss hoppas på att vädret håller i sig nu ett tag.

Mitt busskort går ut om ett par dagar och jag har funderat på alternativa sätt att mig till mitt kontor. Cykla är ett alternativ, men faller bort då jag inte har någon cykel. Jogga tar för lång tid, gå är inte ens att tänka på. Det var inte förrän igår när jag dammade av mina inlines som jag insåg att de nog var ett realistisk alternativ. Sagt och gjort.. Imorse var det inlinedags.. Jag studerade kartan på Eniro, lärde mig cykelvägarna och gav mig iväg. Hade passerat två korsningar (ungefär 1/15 av resan) innan jag avvek från planeringen och började följa en cykelväg istället. En cykelväg som, med lite tur, ledde mig rakt på mitt mål.
Den mest spännande upptäckten gjorde jag när jag kom fram. Det visade sig att en färd till jobb per inlines bara tog drygt 5 minuter mer än att åka buss. Helt klart ett attraktivt alternativ. Inlines is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0