Semesterdags

*Pust*

Det där samtalet från Skatteverket som jag nämnde senast.. Det visade sig inte vara så allvarligt trots allt. Hade missat att fylla i ett fält på kvartalets momsdeklaration och därigenom uppenbarligen fastnat i storebrors kontrollinstans. Så kan det gå.

Stör mig förresten. Har nu ägnat ett par minuter åt att få själva ordet "*pust*" centrerat - och inte resten av texten. Men editorn vägrar. Jäkla skitskräp.

Aja.

Alldeles strax bär det av till Svedala. Back to the roots. Det är dags för den årliga upplagan av Sommarrock - denna gången uppbakat med högkvalitativa artister som Idol-Ola, Amanda Jensen, Sahara hotnights och Magnus Uggla. Som tur är så finns det ljus i mörkret i form av Lillasyster! Heja Mammor!
Att det är dags för Sommarrock innebär också att det är dags för semester. En hel, lång, underbar semestervecka läggs på arrangemanget. Mina ena - av två - sommarsemesterveckor bör tilläggas. Borgen inom mig undrar varför i helskotta jag forsätter att återvända år efter år. Känslomänniskan i mig uppskattar att få se bekanta ansikten.

Det.. Och att inte hinna vara på området i mer än 10 minuter innan man hör någon lalla runt på någon random Hasse Andersson / Danne Stråhed / Joddla Med Siv-låt.

Så kan det låta. Notera "Kan". Inte "Bör", och knappast "Ska". Men det gör det iaf.

Bussen till det förlovade landet lämnar södervärn om dryga två timmar. Vilket effetivt innebär att jag bör lämna min lägenhet om 1½ timme. Det är med andra ord dags att börja packa. Väderprognosen ser okej ut - bortsett imorgon; då ska det regna hela långa jäkla dagen. :-(
Allt som allt så ska jag nog kunna få ihop en lätt liten packning. Jag föredrar att resa så extremt lätt som möjligt. Till skillnad från min gode vän Fluff som - för att vara på en festival i en vecka - packar tre stora hockeytrunkar! Ej inkluderat tält och sov-prylar. I shit ya not!

Det är iaf dags för ett hejdå till malmö och nätgemenskapen. Ta hand om er!

Hörs om en vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0